7 najlepszych przykładów projektów stron B2B i najlepsze praktyki
Dlaczego 90% osób opuszcza źle zaprojektowane strony internetowe prawie natychmiast?
Podkreśla to potrzebę inwestowania w atrakcyjny design UX i UI, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i poprawić zaufanie i wiarygodność. Warto zadbać o aktualizację projektu strony, dlatego przedstawiamy najlepsze przykłady stron B2B z lat 2023-2024.
Otrzymaj oferty od najlepszych agencji projektów strony. To jest darmowe.
Spis treści
1. Asana | Silne i klarowne wezwania do działania
2. Carolin Soldo | Minimalizm
3. Dropbox | Konsekwentne brandingowanie
Dla firm B2B strony internetowe są skutecznym narzędziem marketingowym do budowania wartościowych relacji z klientami i wzmacniania rozpoznawalności marki. Silny i autentyczny design strony internetowej B2B może wzmocnić strategię marketingową i przyciągnąć potencjalnych klientów od początku do końca procesu sprzedaży, który zwykle jest dłuższy i bardziej skomplikowany.
Oto najlepsze projekty stron B2B, które skutecznie radzą sobie z największymi wyzwaniami i przekształcają potencjalnych klientów w klientów, stosując najlepsze praktyki.
1. Asana | Silne i klarowne wezwania do działania
Jednym z głównych celów każdej firmy B2B jest zachęcenie odwiedzających stronę do wykonania określonych działań. Niezależnie od tego, czy chodzi o zapisanie się do newslettera czy umówienie konsultacji, ważne jest, aby na stronie B2B były widoczne i czytelne wezwania do działania.
Na stronie głównej Asana, CTA znajduje się na środku strony, a otoczenie przycisku jest proste i przejrzyste, co pozwala wyróżnić pogrubiony przycisk „Wypróbuj za darmo”. Klarowny design i przestrzeń negatywna doskonale współgrają z propozycją wartości marki i unikalnym punktem sprzedaży otaczającym CTA. Przyciągają uwagę odwiedzających, edukując ich na temat korzyści, jakie będą mieli po wypróbowaniu tego narzędzia. Asana zachęca ich do kliknięcia i konwersji, mówiąc użytkownikom, co mogą zyskać.
2. Carolin Soldo | Minimalizm
Przestrzeń negatywna, krótkie akapity i minimalistyczny design są niektórymi z najlepszych praktyk projektowania stron B2B w 2021 roku. Dzięki wykorzystaniu bieli, Carolin Soldo umożliwia użytkownikom łatwe poruszanie się po stronie i pozwala na wyróżnienie ważnych elementów, takich jak zdjęcia i wideo demonstracyjne. To jest istotne, aby skupić uwagę odwiedzających na produktach/usługach, a nie na elementach drugoplanowych. Dostateczna ilość przestrzeni negatywnej i krótkie akapity tekstu tworzą lepszą hierarchię i pozwalają użytkownikom łatwo przyswajać przekazywane argumenty sprzedaży. Ten minimalistyczny design strony internetowej skraca czas ładowania, poprawia czytelność i doświadczenie użytkownika, jednocześnie informując odwiedzających o podjęciu pożądanej akcji.
3. Dropbox | Konsekwentne brandingowanie
Czy wiedziałeś, że prezentowanie marki w sposób konsekwentny zwiększa średni przychód o 33%? Dropbox ma jeden z najlepszych projektów stron B2B, ponieważ dokładnie wie, jak włączyć swój logo, kolory, typografię i inne elementy brandingowe na każdej stronie. Wykorzystują uniwersalne logo na wszystkich kanałach cyfrowych, włączając w to stronę internetową, aby utrzymać spójność. Jeśli potrzebujesz atrakcyjnego logo do użycia na wszystkich kanałach cyfrowych, rozważ zatrudnienie firmy projektowej grafiki i poproś ich o stworzenie go dla Ciebie. Ta platforma udostępniania plików oparta na chmurze podąża za najlepszymi praktykami projektowania stron internetowych, stosując personalizację i posiadając własną paletę kolorów związanych z marką. Dropbox konsekwentnie przestrzega własnej książki zasad dotyczącej marki, która zawiera zasady