Zastoisko w Rozwoju WordPressa omawiane podczas Webinaru

W niedawnym webinarze, w którym udział wzięli przedstawiciele Automattic i Elementor oraz developerzy i Joost de Valk, omawiano stagnację w rozwoju WordPressa oraz analizowano przyczyny i potencjalne rozwiązania tego problemu.

Stagnacja była tematem przewodnim webinaru „Czy udział WordPressa na rynku spada? Co powinny zrobić firmy produktowe w tej sprawie?”. Dyskusja była szczera i dotyczyła działań mających na celu zwiększenie udziału rynkowego WordPressa wśród nowych użytkowników wybierających platformy do publikowania treści internetowych.

Podczas webinaru jednak pojawiły się pewne obszary, w których WordPress radzi sobie znakomicie, więc nie wszystko jest takie złe, jak mogłoby się wydawać. Jak później zostanie przedstawione, fakt, że WordPress nie posuwa się naprzód pod względem konkretnych technologicznych aspektów, niekoniecznie oznacza, że zostaje w tyle, a jest to w istocie jedną z jego cech.

Jednakże, na 17:07 minucie pojawiło się stwierdzenie o stagnacji:
„Po prostu mówisz, że niekoniecznie się obniża, ale nie wzrost i energia są opóźnione.”

Na odpowiedź na to stwierdzenie zauważono, że choć są obszary wzrostu, takie jak sektory edukacyjny i rządowy, reszta rynku jest „wpisana w grę”.

Joost de Valk jasno i jednoznacznie potwierdził stagnację na 18:09 minucie:
„Zgadzam się z Noelem. Myślę, że stoi w miejscu.”

Jednak Joost dostrzegł również szanse w handlu elektronicznym, zwłaszcza w kontekście WooCommerce. Strona WooCommerce, w sumie, miała o 6,8% wyższą stopę wzrostu w porównaniu do WordPressa jako całości. Dlatego Joost był optymistycznie nastawiony do sektora e-commerce.

Jednakże ogólne odczucie, że WordPress wpada w stagnację, było niezaprzeczalne, jak można zobaczyć w uwagach na 31:45 minucie:
„Rynek produktów WordPressa nie maleje, ale stoi w miejscu.”

Stawianie czoła rzeczywistości – to jest produktywne podejście
Ludzie mają dwa sposoby radzenia sobie z problemem:

1. Przyjąć na siebie problem i szukać rozwiązań
2. Udawać, że go nie ma i kontynuować, jak gdyby wszystko było w porządku

WordPress jest platformą publikacyjną, którą uwielbiają ludzie na całym świecie i która stworzyła niezliczone liczby miejsc pracy, karier, napędziła handel elektroniczny i pomogła stworzyć nowe branże w dziedzinie tworzenia aplikacji rozszerzających WordPressa. Wielu ludzi ma swoje interesy w kontynuowaniu rozwoju WordPressa, więc każda mowa o stagnacji tego systemu i jego przejściu w okres opadania, jak samolot, który osiągnął maksymalną wysokość, jest przerażająca, a niektórzy wolą to zanegować, aby zniknęło.

Uznanie faktów i niebagatelizowanie ich to cel tego webinaru jako krok w kierunku rozwiązania problemu. Wszyscy uczestnicy dyskusji mają swoje interesy w dalszym rozwoju WordPressa, dlatego chcieli podzielić się tym z całym społecznością, by też mogła włączyć się w tę sprawę.

W webinariu uczestniczyli:

– Miriam Schwab, Head of WP Relations w Elementorze
– Rich Tabor, Product Manager w Automatticu
– Joost de Valk, założyciel Yoast SEO
– Moderatorami dyskusji byli Matt Cromwell i Amber Hinds, obaj członkowie społeczności developerów WordPressa.

Stagnacja Udziału Rynkowego WordPressa
W webinarze uznanie znalazł fakt, że udział WordPressa na rynku, czyli procent witryn internetowych korzystających z tej platformy, jest w stagnacji. Stagnacja to stan, w którym coś nie porusza się ani do przodu, ani do tyłu, jest po prostu zatrzymane w punkcie pośrednim.