Przegląd architektury strony
Joost de Valk, twórca wtyczki Yoast SEO, stworzył nową (i darmową) wtyczkę, która rozwiązuje problem architektury strony, który może cichcem pomniejszać zdolność witryny do osiągania wysokich pozycji w rankingach.
Architektura strony
Architektura strony jest ważnym czynnikiem SEO, ponieważ dobrze zorganizowana witryna z czytelną nawigacją pomaga użytkownikom szybko odnaleźć zawartość i produkty, których szukają. W ten sposób także pomaga Google odnaleźć najważniejsze strony i je sklasyfikować.
Normalnym i zdroworozsądkowym sposobem organizacji witryny jest wykorzystanie kategorii tematycznych. Choć niektórzy nowicjusze w SEO wierzą, że organizowanie witryny według tematów jest strategią SEO, to naprawdę jest to zwyczajny zdrowy rozsądek. Organizowanie witryny według kategorii tematycznych ułatwia znalezienie konkretnej rzeczy za pomocą wiercenia na głębokość.
Tagi: Kontekstowa nawigacja strony
Innym sposobem organizacji witryny jest nawigacja kontekstowa. Nawigacja kontekstowa to sposób oferowania odnośników do innych stron witryny, które są związane z daną stroną i interesami użytkownika w danym momencie. Sposobem zapewnienia odnośników kontekstowych jest wykorzystanie Tagów. Tagi są mocno związane odnośniki do treści, które użytkownicy witryny mogą znaleźć interesujące.
Na przykład, jeśli ktoś znajduje się na stronie internetowej o nowej piosence popularnego wokalisty, w tym momencie mogą być zainteresowani czytaniem kolejnych artykułów na temat tego artysty. Wydawca może stworzyć tag, który linkuje do strony, na której znajdują się wszystkie artykuły na temat tego konkretnego wokalisty. Zwykle nie ma sensu tworzyć całej kategorii dla setek artystów muzycznych, ponieważ to obala cel hierarchicznej nawigacji strony (którym jest ułatwienie znalezienia treści).
Tagi rozwiązują problem ułatwiania nawigacji do więcej treści, które interesują użytkownika witryny w danym momencie. To jest nawigacja kontekstowo związana.
Zbyt wiele dobrych rzeczy nie zawsze jest dobre
Tworzenie długoterminowego planu organizacji witryny może zostać podważone w miarę upływu czasu, gdy witryna rośnie, a trendy przemijają. Wykonawca, który był popularny kilka lat temu, mógł wyjść z mody (jak się to często zdarza) i stracić zainteresowanie. Ale te tagi pozostają, linkując do treści, które nie są już istotne, przeciwnie do celu nawigacji wewnętrznej strony, którym jest linkowanie do najważniejszej treści.
Joost de Valk przeprowadził badanie (bardzo małej) grupy witryn opartych na WordPressie i odkrył, że około dwie trzecie witryn zawierało nachodzące na siebie tagi, kilka tagów prowadziło do tej samej treści, tworząc jednocześnie strony o niskiej wartości.
W artykule podsumowującym swoje badania napisano:
„Tagi nie są poprawnie używane w WordPressie. Około dwie trzecie witryn opartych na WordPressie używa (zdecydowanie) zbyt wielu tagów. Ma to znaczne konsekwencje dla szans witryny w wyszukiwarkach – zwłaszcza jeśli strona jest duża. Witryny oparte na WordPressie używają zbyt wielu tagów, często zapominają je wyświetlać na swojej stronie, a strony tagów nie zawierają unikalnej treści.”
Wprawdzie próba była niewielka, można uczciwie powiedzieć, że